ForumZdjęciaDownload StatystykiAdministratorzy Kontakt i adresCentralna komisja egzaminacyjna (cke.edu.pl)

Ogłoszenie
Plan Lekcji           O naszej szkole w prasie          Matura          Losy absolwentów
Witamy Gość

Zarejestrowani Użytkownicy: Brak
Najwięcej użytkowników 657 było obecnych 2007-06-29, 17:12

Statystyki
Nasi użytkownicy napisali 4827 postów, 2809 tematów
Mamy 113 zarejestrowanych użytkowników
Ostatnio zarejestrowana osoba: WojtekP

Gruzińskie podboje
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-08-15, 15:41

W dniach 28.07-10.08 2017r. odbyła się kolejna wyprawa do Gruzji,
w której wzięło udział 12 uczniów II Liceum Ogólnokształcącego w Lubartowie.
Opiekę nad młodzieżą sprawowały Katarzyna Płaszczewska i Elżbieta Mizio.

Dzień 1
Naszą wyprawę do Gruzji zaczęliśmy 28. lipca. Zebraliśmy się całą grupą o godzinie 14. obok fontanny w Lubartowie. Po sprawnym przywitaniu się, otrzymaniu koszulek z grafiką Gruzji oraz oznaczeniu naszych walizek wsiedliśmy o 14:30 do autobusu kierującego się do Warszawy. Około 17:20 byliśmy już na miejscu - przystanku przy Pałacu Kultury, skąd dalej udaliśmy się na lotnisko im. Fryderyka Chopina. Po paru godzinach oczekiwania na samolot, a dokładniej po paru godzinach chodzenia po sklepach i zjedzeniu ostatniego posiłku na terenie Polski, w końcu bez większych przeszkód przeszliśmy przez odprawę. O godzinie 22:20 byliśmy już w samolocie, a o 22:35 nasza gruzińska wyprawa zaczęła się na dobre.

Dzień 2
Punkt 4:10 tamtejszego czasu wylądowaliśmy w Tibilisi. Po sprawnym przejściu przez wszelakie kontrole, odebraliśmy bagaże i udaliśmy się na parking, na którym czekał już na nas Gucio w swoim busie. Po 6 godzinach męczącej podróży dojechaliśmy do Alchacyche - naszego pierwszego noclegu, gdzie się odświeżyliśmy. Już chwilę potem, bo godzinę później, byliśmy znowu w busie, aczkolwiek tym razem kierowaliśmy się do Wadzi - największego skalnego miasta w Gruzji. Przez 2 godziny mieliśmy okazję chodzić i podziwiać spuściznę niegdyś mieszkającego tam ludu. Do mieszkania wróciliśmy około godziny 15. po czym w końcu otrzymaliśmy chwilę na relaks, której tak bardzo potrzebowaliśmy po tylu godzinach podróży i intensywnego zwiedzania. Gdy wszyscy byli już wykąpani i najedzeni udaliśmy się do miasta w celu rozeznania oraz zrobieniu zakupów na jutrzejszy dzień. Wieczór spędziliśmy na integracji z grupą i relaksem w doborowym towarzystwie. O 21:30 przygotowywaliśmy się do snu, a o 22 byliśmy już w łóżkach, w których to zasnęliśmy w oka mgnieniu po jakże wyczerpującym dniu.

Dzień 3
Pierwszą Niedzielę naszego wyjazdu rozpoczęliśmy pobudką o godzinie 7:45. Punkt 8:50 byliśmy już gotowi do wyjścia po porannej toalecie i pysznym śniadaniu. Około 8:55 dojechaliśmy do kościoła w którym to doświadczyliśmy mszy świętej w języku włoskim. Było to spowodowane tym, że owa msza na godzinę 9. była dzielona z pokaźną grupą Włochów. Po 45 minutach rozmowy z Bogiem udaliśmy się z powrotem do mieszkania w celu dokończenia pakowania, tym samym zmierzając ku końcowi naszego pobytu w pięknym Alchacyche. O 10:30 wyruszyliśmy w drogę i przez następne 4 godziny mieliśmy okazję podziwiać wspaniałe krajobrazy zza okna busa. Jako że zaczynaliśmy być zmęczeni jazdą, opiekunowie zabrali nas na ogromny targ w Zugdigi. Mieliśmy okazję zobaczyć tam wiele niecodziennych jak i tych częściej spotykanych rzeczy. Od tutejszych dań, przez ubrania do zabawek dla najmłodszych. Mieliśmy na owy targ godzinę, a gdy ona minęła, wróciliśmy do busa i jechaliśmy 6 godzin do Mestii. Przez ten czas mieliśmy okazję zobaczyć wiele interesujących rzeczy, chociażby piękne, górskie krajobrazy oraz wieże wpisane na światową listę UNESCO. Gdy w końcu dojechaliśmy o godzinie 21. postanowiliśmy zwiedzić jedną z tamtejszych twierdz, nawet mimo niesamowitego zmęczenia. Po ujrzeniu starych murów obronnych oraz meczetu w nich zawartego udaliśmy się do mieszkaniu w celu zasłużonego odpoczynku.

Dzień 4
Jest to dzień, który jednogłośnie okrzyknęliśmy najbardziej dającym się we znaki dniem. Obudziliśmy się o 4:30! Lecz to nie koniec, ponieważ cały czas wiedzieliśmy, że czeka na nas podejście na podnóże lodowca. O 4:55 czekaliśmy przed bramą wraz z plecakami pełnymi ubrań i jedzenia na samochody. Następne dwie i pół godziny spędziliśmy odsypiając oraz obserwując krajobrazy przez które się przemieszczaliśmy, w które wchodziły liczne doliny, szczyty górskie i przepaści. Nasza próba podejścia zaczęła się o 7:20, gdy dołączył do nas pan przewodnik. Góry niestety nie przywitały nas z otwartymi rękoma, bo krótko po rozpoczęciu wyprawy zaczął padać deszcz. Na nasze szczęście nie trwało to za długo, bo około 15 minut, dzięki czemu mogliśmy delektować się spacerem ze słońcem na niebie. Pierwsze dwie godziny były przyjemne, bo poruszaliśmy się po płaskiej powierzchni, a więc towarzyszyły nam rozmowy, uśmiechy oraz muzyka. Kolejne dwie godziny były za to dużo cięższe, ponieważ rozpoczęło się spore nachylenie terenu oraz pojawiały się sporadyczne deszcze, mimo to nie załamywaliśmy się i parliśmy naprzód. O godzinie 11. dotarliśmy do punktu wyznaczonego przez opiekunów. Odpoczęliśmy tam, zrobiliśmy zdjęcia i zaczęliśmy przygotowanie do zejścia. Powrót zajął nam tyle czasu co wejście - 4 godziny, a więc około 15:30 siedzieliśmy już w samochodach z uśmiechami na twarzy, bo jednak plan na dzisiejszy dzień się powiódł. Do mieszkania wróciliśmy o 18. Po odświeżeniu się i zjedzeniu kolacji była już 20, więc postanowiliśmy jedynie pójść do sklepu po czym szybko usnęliśmy.

Dzień 5
Około godziny 9 po ostatnim noclegu w Mesti, opuściliśmy górskie tereny i udaliśmy się w kierunku morza. Po długiej i męczącej podróży mieliśmy okazję przebywać na magnetycznej plaży w Ureki gdzie znajduje się czarny piasek. Było to nasze pierwsze spotkanie z morzem w Gruzji. Około godziny 17:30 udaliśmy się w dalszą podróż w kierunku Batumi. Po dojedzie na miejsce rozpakowaliśmy się i poszliśmy na zakupy.

Dzień 6
Nasz dzień zaczęliśmy o godzinie 9:00. Po zjedzeniu śniadania udaliśmy się na kamienistą plażę w Batumi. Po całym dniu opalania się i pływania wróciliśmy na naszą kwaterę, przebraliśmy się i ponownie wyruszyliśmy na spacer po Batumi. Podczas przechadzki promenadą mieliśmy okazję skorzystać z jednej z atrakcji- diabelskiego młyna skąd mogliśmy okazję podziwiać piękny widok na całe miasto i morze.

Dzień 7
Około godziny 8:30 wyszliśmy na plażę. Po kilku godzinach plażowania mieliśmy okazję wybrać się na targ w celu zakupienia ostatnich pamiątek z Batumi. O godzinie 17:20 udaliśmy się do gruzińskiej restauracji gdzie mieliśmy okazję skosztować odżachuri- tradycyjną serwowaną na gorącym półmisku potrawę przyrządzoną z czerwonego mięsa i warzyw. Po zjedzeniu kolacji udaliśmy się do portu. Około godziny 19:40 wsiedliśmy na statek i udaliśmy się w 30 minutowy rejs po Morzu Czarnym urozmaicony występem tancerki. Po rejsie statkiem mieliśmy okazję ostatni raz nacieszyć się widokiem morza i tętniącego życiem Batumi.

Dzień 8
Około godziny 8:00 opuściliśmy Batumi i udaliśmy się nowym autokarem w dalszą podróż po Gruzji w kierunku Kutaisi. Po drodze zajechaliśmy do miejscowości Wani gdzie mieliśmy okazje zażyć kąpieli w nowo odkrytych siarkowych źródłach znajdujących się na polu. Niedługo później dotarliśmy do nowego miejsca pobytu. Po kilku chwilach znowu byliśmy w naszym busie. Udaliśmy się do jaskini Prometeusza. Podczas 50 minutowego spaceru przez groty mogliśmy podziwiać stalaktyty, stalagmity, stalagnaty oraz podziemne jeziora oświetlone różnymi kolorami. W drodze powrotnej udaliśmy się na targ.

Dzień 9
W sobotę 5 sierpnia około godziny 8 wybraliśmy się do oddalonego od Kutaisi o 50 km kanionu Martvili. Mieliśmy okazję skorzystać z atrakcji jaką jest krótka wyprawa 6 osobowymi pontonami w głąb kanionu. Podczas podróży mogliśmy rozkoszować się krystalicznie czystą wodę i pięknem otaczającej nas przyrody. Po spływie wybraliśmy się jeszcze na krótki spacer, aby podziwiać liczne wodospady. Następnie zażyliśmy kąpiel w rzece przy której znajduje się wodospad, niestety nie mieliśmy okazji go podziwiać ponieważ ze względu na wysokie temperatury wysechł. W drodze powrotnej udaliśmy się na targ w Kutaisi.

Dzień 10
Drugą niedzielę naszego wyjazdu rozpoczęliśmy wcześnie, bo o 6 rano. Było to spowodowane zaplanowanym dzień wcześniej rannym wyjazdem do Tbilisi - stolicy Gruzji i zarazem naszego ostatniego przystanku. Po 3 godzinach jazdy dojechaliśmy do skalnego miasta Uplisciche, w którym mogliśmy obserwować spuściznę starego ludu. Delektowaliśmy się tam wspaniałymi widokami przez półtorej godziny nawet pomimo wysokiej temperatury i silnego wiatru. Po paru kolejnych godzinach jazdy w końcu dojechaliśmy do celu - Tbilisi! Po szybkim zakwaterowaniu i chwili relaksu udaliśmy się na mszę świętą prowadzoną w języku polskim, na której to nasz kolega Maciek Bronst miał okazję śpiewać psalm. Około 19 opiekunowie zabrali nas metrem na stare miasto, skąd dalej pojechaliśmy kolejką na wysoko położony punkt miasta, aby ujrzeć wspaniały pomnik Matki Gruzji. Po dwóch godzinach spaceru i wielu zrobionych zdjęciach udaliśmy się do mieszkania aby zjeść kolację i udać się na spoczynek.

Dzień 11
Poniedziałek zaczęliśmy jeszcze wcześniej niż niedzielę, bo wyjechaliśmy z mieszkania już o 1 w nocy! Było to spowodowane wyjazdem na lodowiec Kazbegi. Zdecydowaliśmy się na to dość spontanicznie i tak naprawdę dopiero dzień wcześniej o 22 upewniliśmy się, że dojdzie do tej wyprawy. Początek nie był zbytnio obiecujący, bo oprócz 3 godzin jazdy musieliśmy jeszcze czekać 2 godziny na samochody przystosowane do zawiezienia nas na podnóże góry. Podejście zaczęliśmy o 7:05. Około 10 doszliśmy do punktu kontrolnego - kapliczki, robiąc postój na jedzenie. Parę minut później wyruszyliśmy dalej, aby około 13 stanąć na lodowcu, gdzie zrobiliśmy kolejny dłuższy postój. Zejście zaczęliśmy chwilę potem. Zajęło nam to około 2 wspaniałe godziny. Piszę "wspaniałe" bo w ich trakcie po raz kolejny mieliśmy okazję delektować się zapierającymi dech w piersiach widokami. U podnóży góry byliśmy około godziny 16. Po krótkim odpoczynku zaczęliśmy spacer na dół. O 17 siedzieliśmy już w busie i rozpoczęliśmy drogę powrotną podczas której wszyscy spaliśmy jako że byliśmy niesamowicie zmęczeni, ale również szczęśliwi. Gdy już dojechaliśmy i zjedliśmy kolacje udaliśmy się do łóżek w których usnęliśmy w mgnieniu oka.

Dzień 12
Kolejny dzień poświęciliśmy na zwiedzanie Tbilisi. Podczas 2 godzinnego spaceru mogliśmy zobaczyć kościół prawosławny Anczischati, katedrę Soni, pomnik króla Vakhtang Gorgasali, most pokoju oraz wodospad. Następnie mieliśmy czas wolny który poświęciliśmy na dalsze zwiedzanie starego miasta oraz drobne zakupy. Około godziny 19 wybraliśmy się na kolacje podczas której mogliśmy skosztować Chinkali, czyli pierożków wypełnionych mięsem i rosołem oraz Chinkali- placka ze słonym serem. Następnie udaliśmy się na wieczorny spacer po Tbilisi.

Dzień 13
Po śniadaniu spakowaliśmy walizki i opuściliśmy nasz nocleg w Tbilisi. Do odlotu jeszcze wiele godzin wiec, wybraliśmy się na największy targ w Tbilisi aby dokonać ostatnich zakupów. Następnie mogliśmy ostatni raz wybrać się na stare miasto aby skosztować kolejnych gruzińskich przysmaków. Około godziny 21 zapakowaliśmy walizki do busa i pojechaliśmy na lotnisko, aby tam oczekiwać na nasz lot do Polski.

Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-07-08, 11:22

Dzień dziewiąty
Dziewiątego dnia naszej wyprawy wyruszyliśmy do stolicy Gruzji - Tbilisi. Podczas podróży zatrzymaliśmy się w Gori - mieście rodzinnym Józefa Stalina. Część naszej grupy wybrała się tam do muzeum poświęconemu temu politykowi, a reszta osób miała czas na odpoczynek. Następnie udaliśmy się do Uplisciche - starożytnego skalnego miasta - twierdzy. Bogatsi o nowe doświadczenia, dojechaliśmy do stolicy. W międzyczasie okazało się, że nasz kolega zostawił plecak w Batumi. Na szczęście miły Gruzin odwiózł go do Tbilisi. Po dniu pełnym wrażeń zjedliśmy kolację i część z nas udała się na wieczorne zwiedzanie miasta.

Dzień dziesiąty rozpoczęliśmy śniadaniem o godzinie 9. Następnie wyruszyliśmy do łaźni w Tbilisi. Tam zażywaliśmy kąpieli w siarkowych źródłach oraz staraliśmy się zrelaksować. Mieliśmy również czas wolny, który spędziliśmy na spacerze po centrum Tbilisi, zwiedzaniu zabytków miasta i degustacji gruzińskich potraw. Wieczorem udaliśmy się na spacer po mieście oraz wjechaliśmy kolejką do twierdzy Narikała i pomnika Matki Gruzji, skąd rozlega się przepiękny widok na całą stolicę. Potem udaliśmy się do tradycyjnej gruzińskiej restauracji, gdzie próbowaliśmy gruzińskich przysmaków, śpiewaliśmy oraz tańczyliśmy. Około godziny pierwszej wróciliśmy zmęczeni do hotelu i poszliśmy spać. Tak zakończył się dziesiąty dzień naszej wyprawy.

Dzień jedenasty
Ostatni dzień naszego pobytu w Gruzji tradycyjnie zaczęliśmy śniadaniem. Następnie spakowaliśmy się i udaliśmy się na zakupy, a część grupy wybrała się na Stare Miasto. O dwudziestej wszyscy się zebraliśmy i wyruszyliśmy z hotelu na lotnisko, aby odlecieć nad ranem do Polski.

Relacja z Gruzji - cd.
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-07-05, 17:17

Dzień piąty
Następny dzień naszej wyprawy rozpoczęliśmy śniadaniem, po którym wyruszyliśmy do nowego miejsca naszego pobytu - Kutaisi. Po dotarciu do celu mieliśmy chwilę na zregenerowanie sił, a następnie pojechaliśmy do Rezerwatu Przyrody Sataplia, gdzie mieliśmy okazję podziwiać ślady oraz podobizny dinozaurów, które ułatwiły nam wyobrażenie ich sobie. Następnie zeszliśmy do Jaskini Sataplia, która została odkryta w 1925r. Znajduje się w niej ogromny, wypłukany przez kapiącą ze stalaktytów wodę, głaz w kształcie serca. Po jaskini oprowadzała nas Pani Guantsa Katamadże. Potem udaliśmy się na punkt widokowy będący szklanym mostem, z którego mogliśmy podziwiać panoramę Kutaisi. Następnie pojechaliśmy na miejscowy bazar, gdzie mogliśmy coś kupić lub spożyć. Po przybyciu do domu zjedliśmy kolację.

Dzień szósty
Kolejny dzień rozpoczął się śniadaniem o godzinie ósmej. Następnie wszyscy wyruszyliśmy do kanionu Martvilii, gdzie pływaliśmy kajakami, a potem zażywaliśmy kąpieli w górskiej rzece. Tam też skakaliśmy ze skał do wody i opalaliśmy się. Potem pojechaliśmy do centrum Kutaisi, gdzie każdy miał chwilę wolnego czasu. Następnie wróciliśmy do hotelu, zjedliśmy kolację i odpoczywaliśmy.

Dzień siódmy
Dzień siódmy rozpoczęliśmy śniadaniem, po którym wyruszyliśmy do Ureki - miasta słynącego z magnetycznych plaż. Mogliśmy zażyć tam kąpieli i opalać się. Następnie wyruszyliśmy w kierunku Batumi. Na miejscu okazało się, że warunki zakwaterowania nam nie odpowiadają i postanowiliśmy poszukać innego miejsca. Dzięki temu zamieszkaliśmy w samym sercu Batumi. Następnie osoby chętne udały się na Mszę Św., a reszta grupy miała chwilę odpoczynku. Potem udaliśmy się na kolację. Mieliśmy okazję spróbować tradycyjnego gruzińskiego dania - chaczapuri. Po posiłku mieliśmy czas na zakupy i odpoczynek.

Dzień ósmy
Dzień ósmy rozpoczęliśmy śniadaniem w Batumi o godzinie 9. Następnie udaliśmy się na plażę i tam relaksowaliśmy się pływając w Morzu Czarnym, opalając się i spacerując. Po powrocie do hotelu i chwili czasu wolnego poszliśmy zwiedzić miasto. W porcie postanowiliśmy przepłynąć się statkiem. Mieliśmy również okazję do kierowania nim. Po rejsie udaliśmy się na diabelski młyn, aby podziwiać Batumi z wysokości, a następnie na spacer po promenadzie. Pod koniec dnia wróciliśmy do hotelu i udaliśmy się na spoczynek.

OGŁOSZENIE
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-07-03, 13:36

Relacja z Gruzji
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-27, 21:04

Dzień pierwszy
Naszą gruzińską przygodę rozpoczęliśmy lądowaniem na lotnisku w Tbilisi. Następnie ruszyliśmy w trasę do Lagodekhi, po drodze zwiedzając ruiny twierdzy Udżarma, czyli pochodzącej z III w. miasto-fortecy średniowiecznego państwa kastalijskiego. Ważną rolę w rozwoju miasta odegrał Wachtang I Gorgasal, gdyż to właśnie on odbudował Udżarmę. Twierdza do późnego średniowiecza była rezydencją królewskiej rodziny, jednak w X w. została zniszczona przez Arabów i dopiero w XII w. częściowo odbudowana. Jej historia liczy co najmniej 1500 lat. Następnie przybyliśmy do Lagodekhi, w której mieszkają potomkowie Polaków zesłanych tutaj podczas Insurekcji Kościuszkowskiej. Nasi opiekunowie uczestniczyli w spotkaniu z państwem Ciemnołońskimi, którzy przeprowadzili się tutaj 10 lat temu, aby szerzyć polską kulturę. Prowadzą oni Dom Polski. Po przybyciu do Lagodekhi spotkała nas niespodzianka, mianowicie w hotelu, w którym mieliśmy zamieszkać, wystąpiła awaria i nie mogliśmy tam przenocować. Nasz problem nie okazał się aż tak ogromny i życzliwi Gruzini przyjęli nas w innym hotelu - Lago, z basenem (co na gruzińskie warunki jest rzadko spotykane). Po krótkim odpoczynku udaliśmy się do Matsimi, miejscowości na granicy z Azerbejdżanem, i wyruszyliśmy na ośmiokilometrowy trekking do Twierdzy Machi. Na trasie do twierdzy zostaliśmy wylegitymowani przez policję i żołnierzy - pojawił się kolejny problem tego dnia, gdyż okazało się, że nasi koledzy nie wzięli paszportów. Na szczęście przemili funkcjonariusze na swoją odpowiedzialność puścili grupę w całości do twierdzy. Po udanej wędrówce wróciliśmy do hotelu i po chwili odpoczynku zajęliśmy się różnymi aktywnościami, które oferuje nam ośrodek.

Dzień drugi
Dzień rozpoczęliśmy śniadaniem w ogrodzie o godzinie 7. Następnie wyruszyliśmy w pieszą wędrówkę przez wioskę Gurgehani do Wodospadu Ninoskhevi. Prowadził nas przewodnik, pan Georgi. Na swojej trasie mieliśmy do pokonania górską rzekę Ninoskhevi, drabinę oraz pnie drzew. Gdy dotarliśmy do wodospadu, część grupy miała czas na odpoczynek, a część wzięła kąpiel w rześkiej wodzie przy wodospadzie. Następnie wróciliśmy do busa. Całą drogę umilał nam swoim towarzystwem pies, który pomimo rwącej rzeki dotrwał z nami do końca wyprawy. Trasa liczyła 16 km.
Następnie udaliśmy się na obiad i odpoczynek do hotelu. Kolejną atrakcją tego dnia był gejzer Heretiskari. Po tym wróciliśmy do hotelu, gdzie odpoczywaliśmy, bawiliśmy się w basenie i jedliśmy kolację w ogrodzie.

Dzień trzeci
Dzień trzeci rozpoczęliśmy śniadaniem, by wzmocnić się przed wyprawą. Wyruszyliśmy w podróż do Tbilisi, a następnie podążyliśmy Gruzińskim Szlakiem Wojennym w kierunku Kazbegi. Po drodze zobaczyliśmy Monastyr Dżwari - prawosławny monastyr z VI w., Twierdzę Ananuri - leżącą nad rzeką Aragwi, 66 km od Tbilisi oraz Sweti Cchoweli - kościół katedralny znajdujący się w mieście Mccheta. W trakcie naszej podróży spotkała nas nieprzewidziana trudność, a mianowicie nasz bus odmówił posłuszeństwa i po półgodzinnym oczekiwaniu przepakowaliśmy nasze bagaże do innego pojazdu. Następnie zwiedziliśmy Zbiornik Żniwali wypełniony lazurową wodą oraz nacieki kalcytowe z argonitem z dodatkiem żelaza. Po dniu pełnym wrażeń dotarliśmy do naszego nowego miejsca pobytu, gdzie zjedliśmy pyszną pizzę i odpoczywaliśmy.

Dzień czwarty
Kolejny dzień naszej wyprawy rozpoczął się śniadaniem o godzinie 5:15. Następnie wyruszyliśmy w góry do lodowca Gergetti. Po drodze podziwialiśmy widok Kazbegi o poranku. Swoją wyprawę rozpoczęliśmy spod monastyra Cminda Sameda. Wędrówka trwała przez 10 godzin. Doszliśmy do wysokości 3276 m n.p.m. i tam podziwialiśmy widok lodowca. Gdy schodziliśmy złapała nas burza. Na szczęście wszyscy dotarli szczęśliwi, choć brudni, do hotelu. Wieczorem zjedliśmy wspólnie kolacje, a następnie spędziliśmy wspólnie czas grając w jednym z pokoi. Dzień był bardzo wymagający i intensywny, więc wszyscy chętnie poszli spać.

Uroczyste zakończenie roku szkolnego 2016/2017
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-26, 21:15

Publikacja lubartowiak.com.pl
ALBUM

W przedostatni piątek czerwca w II LO w Lubartowie zabrzmiał ostatni przed wakacjami dzwonek. Zakończenie roku szkolnego było bardzo wyjątkową uroczystością nie tylko z tego powodu, że rozpoczęliśmy upragnione wakacje, ale też spotkaliśmy się w murach tego budynku po raz ostatni. Od 1 września, jak już wszystkim wiadomo, będziemy pracować w nowej siedzibie przy ulicy Lubelskiej, dzięki czemu zyskujemy całkowitą autonomię.
Pożegnanie roku szkolnego 2016/2017 tradycyjnie rozpoczęliśmy od dumnego zaśpiewania narodowego hymnu oraz wprowadzenia sztandaru II LO. Całą społeczność naszej szkoły powitała Dyrektor, pani Halina Zdunek, która skierowała do uczniów i ich rodziców ogromne podziękowania za rok wytężonej pracy oraz za pomoc okazaną przy przeprowadzaniu szkoły do jej nowej siedziby. Na tej ważnej uroczystości nie zabrakło gości – obecni byli: Burmistrz Miasta Lubartów, pan Janusz Bodziacki, Przewodniczący Rady Rodziców, pan Wojciech Malessa oraz Prezes Rady Rodziców, pani Aneta Robak. Ze łzami w oczach i ogromnym wzruszeniem pożegnaliśmy też pracującego przez dwa lata w naszej szkole ks. Łukasza Włoska.
Choć wakacje to czas, na który czekają niemal wszyscy uczniowie, to koniec roku szkolnego jest również dobrą okazją do podsumowań. Dzięki wytrwałości i ciężkiej pracy wielu uczniów II LO osiągnęło bardzo wysokie wyniki w nauce - warto wspomnieć, że aż 47 osób uzyskało świadectwa z wyróżnieniem, czyli tzw. biało-czerwonym paskiem, a 20 z nich za średnią ocen 5,0 i wyżej otrzymało stypendia ufundowane przez organ prowadzący liceum, który reprezentował Burmistrz ML. Specjalne nagrody pieniężne Rada Rodziców przyznała Mateuszowi Kołodziejczykowi za najwyższą średnią ocen w szkole, wynoszącą aż 5,75 oraz klasie I a - za najwyższą średnią ocen w szkole wg klas, wynoszącą 4,66. II LO znane jest również z wielkiej aktywności uczniów, którzy wielokrotnie reprezentują naszą szkołę w olimpiadach przedmiotowych, konkursach czy turniejach na szczeblu nawet ogólnopolskim i międzynarodowym. Za wybitne osiągnięcia uczeń klasy II a, Przemysław Podleśny, otrzymał nagrody pieniężne ufundowane przez organ prowadzący szkołę oraz Radę Rodziców. Docenieni zostali także uczniowie, którzy przez cały rok szkolny nie opuścili ani jednej godziny lekcyjnej i uzyskali 100% frekwencję oraz ci, którzy wykazali się aktywną pracą na rzecz szkoły i środowiska miejskiego - pracowali w Samorządzie Uczniowskim, Szkolnym Klubie Wolontariusza "Anioły z II LO" i Szkolnym Klubie Krajoznawczo-Turystycznym "Azymut", byli również organizatorami wielu imprez w szkole oraz poza nią. Nie zabrakło też uczniów wykazujących się zdolnościami sportowymi, którzy również otrzymali należne im nagrody i wyróżnienia. Mimo ogromnej liczby sukcesów uczniów, niech w przyszłym roku będzie ich jeszcze więcej! Uhonorowani zostali również najlepsi detektywi naszej szkoły, którzy rozwiązali (bądź byli bardzo blisko rozwiązania) zagadkę detektywistyczną przeprowadzoną przez klasę 1a w dniach 5-9 czerwca. Część oficjalną spotkania zakończył występ szkolnego zespołu muzycznego, który wykonał dwie piosenki. Po uroczystości odbyły się spotkania w salach, podczas których uczniowie mieli okazję pożegnać się z klasą, wychowawcą oraz otrzymać resztę świadectw.
Wszystkim pracownikom szkoły, nauczycielom i uczniom życzymy udanych i bezpiecznych wakacji!

Julia Lewtak, klasa I b

POZDROWIENIA
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-25, 22:15
ALBUM

Pozdrowienia od uczestników wyprawy do Gruzji
na chwilę przed odlotem.

Nadroda dla ANIOŁÓW z II LO
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-25, 19:42
DYPLOM
NAGRODA

Miło nam poinformować, że Szkolny Klub Wolontariusza "Anioły z II LO"
otrzymał prestiżową nagrodę PAX ET BONUM przyznawaną
przez Alwernię-Franciszkańskie Dzieło Promocji Młodzieży i Rodziny
doceniając pracę naszych wolontariuszy na rzecz drugiego człowieka.
W uzasadnieniu podkreślono wkład wolontariatu w rozwój szkoły oraz
zaangażowanie w działania na Ukrainie.

GRAND IT TEST - klasyfikacja końcowa
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-20, 01:41

GRAND IT TEST to konkurs, którego głównym celem jest sprawdzenie wiedzy z różnych dziedzin informatyki. Zadaniem uczestników było rozwiązywanie testów w ramach projektu IT Szkoła. Konkurs trwał od stycznia 2017 do maja 2017 r. i adresowany był do uczniów szkół ponadgimnazjalnych zarejestrowanych w programie, tj. kilku tysięcy z całej Polski.
Zadaniem każdego uczestnika konkursu było udzielenie jak najwięcej poprawnych odpowiedzi w jak najkrótszym czasie. Każdy test miał zdefiniowaną ilość możliwych do zdobycia punktów oraz termin, do kiedy można było go wykonać (dostępność). Do zaliczenia testu wymagany był wynik minimum 90%. Tylko wtedy uczestnik otrzymywał punkty za dany test.

Z ogromną satysfakcją informujemy, że
w Ogólnopolskim konkursie GRAND IT TEST
MARCIN FERENC (1a) zajął bardzo wysokie 22 miejsce, zdobywając 26527 pkt.
(najlepszy wynik 28594 pkt.)

Warto zaznaczyć, iż w konkursie wzięło udział ponad 12 000 uczniów, a ranking publikuje pierwsze 100 miejsc z najlepszymi wynikami.

Opiekunem Marcina jest nauczyciel Elżbieta Mizio.

Ranking IT SZKOŁA
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-20, 01:29

W ogólnopolskim rankingu IT SZKOŁA zajęliśmy w roku szkolnym 2016/2017
6 lokatę w konkursie na najaktywniejszą szkołę w Polsce,
a I miejsce w województwie lubelskim.

Ranking szkół ponadgimnazjalnych IT Szkoła jest sporządzany na podstawie pomiaru aktywności udziału uczniów szkół ponadgimnazjalnych w poszczególnych kategoriach działań programu: kursach dla uczniów, wszechnicy informatycznej, konkursach IT oraz akademickich kołach naukowych. Ranking jest sporządzany w układzie ogólnopolskim oraz wojewódzkim dla wszystkich szkół zarejestrowanych w programie (do udziału w tegorocznej edycji zgłosiło się 620 szkół)

Koordynatorem projektu jest Elżbieta Mizio

Poznajemy Ojcowiznę
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-20, 01:20

Miło nam poinformować, że
w XXIV Ogólnopolskim Młodzieżowym Konkursie Krajoznawczym "Poznajemy Ojcowiznę"
na etapie wojewódzkim nasi uczniowie zajęli następujące lokaty:

II miejsce - Karolina Grabowska i Iga Szpanbrukier z kl. I d- w kategorii multimedialnej
III miejsce - Kinga Sobolewska i Przemysław Szymanek z kl. Ic- w kategorii multimedialnej zespołowej
IV miejsce - Edyta Filip z kl. Ic w kategorii indywidualnej

Opiekunem młodzieży jest p. Katarzyna Płaszczewska

Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-18, 23:18
Prezentacja
Publikacja lubartowiak.com.pl
Publikacja tubalubartowa.pl

Dzień 7

Ostatniego dnia wybraliśmy się na Meteory, czyli masyw skał, który tworzy "kamienny las" a na każdym "drzewie" znajduje się klasztor lub mnisia pustelnia. Po drodze zatrzymaliśmy się w dolinie Tembi, która stanowi naturalną granicę między Macedonia a Tesalią. Nad rzeką płynącą dnem doliny przerzucono wiszący most dla pieszych, który prowadzi do ulubionego greckiego sanktuarium - Agia Paraskewi. Po drodze do klasztorów wstąpiliśmy do wytwórni ikon bizantyjskich, gdzie poznaliśmy ich historię. Następnie ruszyliśmy do głównego celu naszej podróży i koło południa dotarliśmy na miejsce. Żeby dotrzeć do klasztoru św. Stefana musieliśmy przeprawić się przez ponad 192 schodki! Podczas ciężkiej wspinaczki towarzyszyły nam niesamowite widoki i miła atmosfera. Mieliśmy tam okazję obejrzeć cenne kadzielnice, krucyfiksy oraz ornaty. Co zadziwiające, do dnia dzisiejszego w klasztorze kultywuje się sztukę pisania ikon. Kolejny raz dopisało nam szczęście i zdążyliśmy zrealizować cały program przed nadchodzącą burzą. Po dniu pełnym wrażeń wróciliśmy do hotelu na kolację, po której odpoczęliśmy i zaczęliśmy się pakować.

Dzień 8 i 9

Ostatniego dnia wszyscy wstaliśmy wcześniej, aby móc spakować walizki i posprzątać nasze pokoje. Gdy ostatni raz zamknęliśmy drzwi od pokoi, zanieśliśmy bagaże na dół i udaliśmy się na śniadanie. Po posiłku mogliśmy wejść na chwilę do basenu lub odpocząć przy stolikach. Ci którzy jeszcze nie pożegnali się z morzem, mieli możliwość pójść ostatni raz na plażę. Później cała grupa udała się na stołówkę hotelową aby zjeść ostatni posiłek. Po obiedzie wyruszyliśmy w podróż powrotną. Grecja pożegnała nas ulewą (trzeba przyznać, że konkretnie po nas zapłakała), jednak przez cały wyjazd towarzyszyło nam cudowne słońce, na które z pewnością nie mogliśmy narzekać! Około godziny 13 zadowoleni, lecz nieco zmęczeni ruszyliśmy w drogę powrotną do Lubartowa.
Podróż trwała 31 godzin. W niedzielę wieczorem dotarliśmy do celu, a tam czekali na nas nasi bliscy.

Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-18, 22:27

Dzień 5
Piątego dnia rano udaliśmy się w dwugodzinną podróż autokarem do portu Achilles, skąd wypłynęliśmy w rejs statkiem na jedną z najpiękniejszych greckich wysp - Skiathos. Podczas rejsu załoga zapewniła nam wiele atrakcji. Kapitanowi udało się zachęcić większość podróżujących do zabawy na pokładzie statku. Na początku członkowie załogi zachwycili nas występem, podczas którego zatańczyli Zorbę, a następnie pasażerowie mieli okazję nauczyć się kroków tego tańca. Podczas pokładowego szaleństwa podróżujący usłyszeli popularne utwory muzyczne pochodzące z ich kraju. Wśród przebojów typowych dla Polski znalazły się między innymi „Hej Sokoły”, „Przez twe oczy zielone” oraz „Ona tańczy dla mnie”. Podczas rejsu odbyło się też wiele zabaw przy muzyce. Osoby zaangażowane w zabawę w ramach nagrody mogły skosztować tradycyjnego greckiego trunku, oczywiście atrakcja ta obejmowała tylko osoby pełnoletnie. Na statku nie mogło zabraknąć zastępcy kapitana, którym był piękny rudy kotek. Co prawda pupil przez większość czasu wylegiwał się pod stołem, jednak wszyscy byli nim zachwyceni. Kapitan statku miał wielkie poczucie humoru, co również umilało nam podróż. Po dopłynięciu do niewielkiego miasteczka, które nosi taką samą nazwę jak wyspa, wraz z przewodnikiem weszliśmy na punkt widokowy, z którego podziwialiśmy piękne krajobrazy. Dzięki przewodnikowi dowiedzieliśmy się wiele ciekawostek, m.in. to, że na wyspie Skiathos były nagrywane sceny do słynnego musicalu pt. „Mamma Mia”. Następnie mieliśmy dwie godziny czasu wolnego. Niektórzy podczas przerwy zjedli obiad, inni kupowali pamiątki. Później udaliśmy się na statek, aby dopłynąć na pobliską plażę, na której spędziliśmy dwie godziny. Podczas powrotnego rejsu kapitan zwrócił uwagę na ludzi bez strojów kąpielowych wypoczywających na jednej z plaż. Oczywiście była to plaża nudystów. Tym razem na statku również nie zabrakło rozrywek i animacji. Po skończeniu plażowania szczęśliwi udaliśmy się w podróż powrotną do hotelu.

Dzień 6

Po całodziennej wycieczce na Skiathos postanowiliśmy kolejny dzień spędzić nieco mniej wymagająco. Wybraliśmy się do miejscowości Litochoro, położonej u stóp masywu górskiego i otoczonego ścisłą ochroną Parku Narodowego Góry Olimp. Po dotarciu na miejsce podjechaliśmy do punktu widokowego Stavros, skąd mieliśmy szansę podziwiać widok całej Riviery Olimpijskiej. Następnie udaliśmy się do Panteleimonas, niewielkiej wioski turystycznej, która wywodzi się od starego górskiego miasteczka Paleos Panteleimonas. Gdy byliśmy już na miejscu, dostaliśmy chwilę czasu wolnego, który przeznaczyliśmy na zwiedzanie i zakupy miejscowych wyrobów. Po pobycie w miasteczku wróciliśmy do hotelu na obiad, a resztę dnia przeznaczyliśmy na kąpiel w basenie i plażowanie.

GRECJA 2017
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-18, 22:23

ALBUM

Dzień 1 i 2
Dnia 9 czerwca 2017 roku uczniowie z II Liceum Ogólnokształcącego w Lubartowie, pod opieką nauczycielek Elżbiety Mizio i Katarzyny Płaszczewskiej, udali się na wycieczkę do Grecji.
Około godz. 16 wyruszyliśmy w podróż autokarem. Przejeżdżaliśmy kolejno przez Słowację, Węgry, Serbię i Macedonię. Po nocy spędzonej w autokarze i całym dniu drogi przekroczyliśmy granicę Grecji, a następnie dojechaliśmy do miasteczka Skotina, gdzie znajdował się nasz hotel. Na miejscu zjedliśmy kolację, po czym, zmęczeni podróżą, położyliśmy się spać. Kolejnego dnia postanowiliśmy wejść na pobliskie wzgórze, gdzie znajdował się zabytkowy zamek. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy się na plażę. Wieczorem po kolacji poszliśmy na basen.

Dzień 3
Trzeciego dnia zapanowaliśmy całodniową wycieczkę do Aten. Aby dotrzeć do oddalonej o 400 km stolicy, wyjechaliśmy o godzinie 1.30 rano. Po pięciu godzinach dotarliśmy do celu. Zwiedzanie zaczęliśmy od obejrzenia tradycyjnej zmiany warty na placu konstytucji, gdzie znajduje się budynek parlamentu. Kolejnym punktem programu było zobaczenie Stadionu Panatenajskiego, na którym odbyły się pierwsze nowożytne igrzyska w 1896 roku. Następnie udaliśmy się z przewodnikiem na ateński Akropol, gdzie dowiedzieliśmy się wiele o historii i zabytkach miasta. Usłyszeliśmy m.in. o Partenonie (świątyni Ateny Dziewicy), Erechtejonie, kariatydach, teatrze Dionizosa. Po zrobieniu zdjęć i krótkim odpoczynku, korzystając z dopisującej nam pogody, podziwialiśmy piękne widoki z Areopagu, na którym przemawiał św. Paweł, a wiele lat później Jan Paweł II złączył dwie religie. Po drodze do centrum minęliśmy rzymską i grecką Agorę, mieliśmy też okazję zobaczyć bibliotekę Hadriana, która została wzniesiona w 1320 r. Gdy dotarliśmy do Placu Metropolitalnego dostaliśmy dwie godziny czasu wolnego, który poświęciliśmy na zakupy i zwiedzanie. Podczas powrotu do autokaru mieliśmy chwilę na zobaczenie parku Królowej Amalii, który rozciąga się na ponad 16 ha! Nieco zmęczeni, ale z uśmiechem na ustach, ruszyliśmy z powrotem do hotelu. Po drodze minęliśmy Termopile, w których rozgrywała się bitwa między Grekami a Spartanami w 480 r. p.n.e. W miejscu bitwy znajduje się pomnik Leonidasa, króla Spartan, który poległ w trakcie bitwy. Dwie godziny później wróciliśmy do miejsca zakwaterowania, zjedliśmy kolację i poszliśmy odpocząć na basenie.

Dzień 4
Kolejny dzień poświęciliśmy na odpoczynek po długiej wyprawie do Aten. Po zjedzeniu śniadania udaliśmy się na plażę, gdzie cała grupa miała możliwość skorzystania z kąpieli błotnej. Była to dodatkowa atrakcja zaoferowana przez biuro turystyczne. Błoto nałożone na skórę zapewniało efekt jak po nałożeniu kremu lub maski. Każdy, kto zdecydował się na nałożenie błota na swoje ciało, mógł na moment zmienić rasę. Wszystkim przyniosło to wiele radości i zabawy. Po wyjściu ze stawów błotnych młodzież postanowiła zrobić sobie pamiątkowe zdjęcia. Po zaschnięciu maski błotnej należało dokładnie zmyć ją z całego ciała, więc wszyscy zażyli kąpieli w morzu. Woda w morzu była na tyle czysta, że bez zanurzania się mogliśmy podziwiać małe rybki, a nawet kraby. Następnie udaliśmy się na obiad i krótki odpoczynek. Około godziny 16 cała grupa wybrała się na pobliską plażę. Pogoda tego dnia była cudowna, cały czas świeciło słońce. Była to świetna okazja do opalania i kąpieli w morzu. Po powrocie do hotelu udaliśmy się na ostatni posiłek, a następnie, zadowoleni mile spędzonym dniem, wróciliśmy do swoich pokoi.

FRANCUSKIE SMACZKI
Wysłany: Elzbieta Mizio @ 2017-06-17, 10:45

W poznawaniu nowych kultur niewątpliwie szczególną rolę odgrywa jedzenie. Dlatego właśnie uczniowie klasy II ,,g", pod opieką Pani Anny Przybysławskiej, postanowili posmakować kuchni francuskiej. 2 czerwca, dzień po Dniu Dziecka, zorganizowali oni lekcję, na której prezentowali własnoręcznie przygotowane potrawy: francuską tartę z serem i szpinakiem, makaroniki, bruschettę, sałatki, rogaliki z ciasta francuskiego i wiele innych. Królem stołu były słynne naleśniki Crepes Suzette, na które przepis uczniowie poznali na lekcji języka francuskiego.
Wszystkim do gustu przypadły również rozmaite gatunki serów, wybrane przez nauczycielkę. Od tej pory nawet najbardziej „zapleśniałe” sery nie będą młodzieży straszne.
Mieszkańcy kraju winnej latorośli z pewnością nie pogardziliby zaproszeniem na taki poczęstunek i myślę, że zajadaliby się razem z uczniami.

Iga Wierzbicka

Dzisiaj
Czas: 11:53
17 8 2017
Do końca roku zostało 137 dni.
Imieniny obchodzą: Anastazja, Angelika, Anita, Bertram, Eliza, Jacek, Jaczewoj, Joanna, Julianna, Liberat, Miron, Zawisza, Żanna
Nikt nie ma dziś urodzin.
Użytkownicy obchodzący urodziny w ciągu następnych 7 dni:

Facebook SKKT

II LO Mobilnie:

Zapraszamy pod adresem:

Strona zoptymalizowana pod urządzenia mobilne ;)